dilluns, 23 de gener de 2017

Nou procediment per obtenir els carnets d’ADF establert pel Servei de Prevenció d’Incendis Forestals del DARP de la Generalitat de Catalunya.

El secretariat de federacions i ADF de Catalunya ens ha comunicat el nou procediment per a l'obtenció dels carnets per formar part de l'ADF, us l'adjuntem per tal que en tingueu constància.

Tots aquells que estigueu interessats en formar part de la nostra ADF per iniciar el tràmit ens heu de fer arribar un correu amb les vostres dades a giam.matadepera@gmail.com, tingueu present que si voleu intentar poder participar de la campanya d'enguany caldrà que ens o feu saber el més aviat possible, ja que el curs es realitzarà a l'abril i les places son limitades

Carnet groc

Per obtenir el carnet Groc d’ADF els menors de 25 anys hauran de fer un curs de formació oficial homologat per l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC). Un es farà al mes d’abril i un altre al mes de novembre del 2017. Els cursos tenen una durada de dos dissabtes i un diumenge de 8 a 14,30 hores, amb una part teòrica i una de practica. Caldrà portar l’EPI per l’últim dia de formació per fer les pràctiques.

Els cursos es faran a CALAF, MOLLET, SANTA COLOMA DE FARNERS i a VALLS amb una assistència màxima de 20 persones per cada curs ( 20 x 4 x 2= 160 persones). Si  en  algun lloc no es cobreixen el mínim de les 20 places, s’agruparan cursos a la seu del ISPC a MOLLET.
Per tramitar els carnets grocs, presidents de les ADF poden enviar les sol·licituds amb el mateix procediment habitual com fins ara al Servei de Prevenció d’Incendis Forestals (SPIF) del Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca a Torreferrussa.

Per obtenir el carnet groc, caldrà disposar del carnet verd com a mínim un any. Però durant el  2017 no serà necessari ja que gaudim d’una carència d’un any, però a partir del 2018 si.

Renovació de carnets grocs
Caldrà realitzar unes jornades de reciclatge i recordatori de noves normes, que es procuraran realitzar en els parcs de bombers pròxims de cada zona, i d’una durada d’un matí de dissabte. Per aquest casos ja es donarà informació mes endavant.


Nous carnets verds

Per obtenir el carnet verd caldrà assistir a una sessió de formació teòrica que serà impartida per la Federació d’ADF o el Secretariat allà on no n’hi hagi. El voluntari interessat rebrà un llibre de formació gratuït. El Secretariat disposa de tot el material necessari per fer aquesta formació a disposició de les comarques o Federacions que ho necessitin (power point, projector, pantalla, ordinador portàtil i llibres).

El formador, ja sigui del Secretariat o de la Federació lliurarà un certificat d’assistència al Servei de Prevenció d’Incendis Forestals de la Generalitat (SEPIF) perquè puguin tramitar els carnets de les persones interessades.

El procediment per la tramitació del carnet verd segueix sent el mateix. Ho envia cada ADF al Servei de Prevenció d’Incendis Forestals de la Generalitat (SEPIF)

Les Federacions que vulguin fer la formació als nous voluntaris ja poden demanar al Secretariat el material necessari. Les comarques que no tenen Federació, les ADF podran demanar el curs al SFADF a través del seu representant comarcal. El Secretariat planificarà les sessions de formació per comarques intentant agrupar el màxim nombre de voluntaris i ADF.

Renovació de carnets verds

Segueix el mateix procediment actual.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada